Опыт формирования благоприятного имиджа территорий с помощью маркетинга: обзор зарубежной печати
Аннотация
Ключевые слова
Полный текст:
PDFЛитература
Джанджугазова Е.А. Маркетинг туристских территорий. Москва, Aca-demia, 2006. 224 с. [Dzhandzhugazova E.A. Marketing turistskikh territoriy [Marketing of tourist areas]. Moscow, Academia Publ., 2006. 224 p.]
Kalieva O.M. Development of territory brand image: The marketing aspect. Re-view of European Studies, 2015, vol. 7, no. 2, pp. 23–28.
Панкрухин А.П. Маркетинг территорий. Санкт-Петербург, Питер, 2006. 416 с. [Pankrukhin A.P. Marketing territoriу [Territory Marketing]. St. Peters-burg, Piter Publ., 2006. 416 p.]
Aichner T. Country-of-origin marketing: A list of typical strategies with exam-ples. Journal of Brand Management, 2014, vol. 21, no. 1, pp. 81–93.
Aiello G., Donvito R., Vescovi T. Global branding and country of origin: Crea-tivity and passion. Taylor and Francis Inc., 2016. 121 p.
Clifton N. Towards a holistic understanding of county of origin effects? Brand-ing of the region, branding from the region. Journal of Destination Marketing & Management, 2014, vol. 3, no. 2, pp. 122–132.
Larsen H.G. The emerging Shanghai city brand: An etnographic study of image perception among foreigners. Journal of Destination Marketing & Management, 2014, vol. 3, no. 1, pp. 18–28.
Chang T.-K., Lin F. From propaganda to public diplomacy: Assessing China's international practice and its image, 1950-2009. Public Relations Review, 2014, vol. 40, no. 3, pp. 450–458.
Xu H., Ye T. Dynamic destination image formation and change under the effect of various agents: The case of Lijiang, ‘The Capital of Yanyu’. Journal of Des-tination Marketing & Management, 2016. Available at: http://www.sci- encedirect.com/science/article/pii/S2212571X16301172?via%3Dihub (accessed 11.10.2016).
М.Л. Бечерикова // Известия ДВФУ. Экономика и управление. 2. 2017. 142–152
Marine-Roig E., Clavé S. A. Perceived image specialisation in multiscalar tour-ism destinations. Journal of Destination Marketing & Management, 2016, vol. 5, no. 3, pp. 202–213.
(c) 2017 Научный журнал "Известия Дальневосточного федерального университета. Экономика и управление"
© Дальневосточный федеральный университет, 1996-2022.
© Научный журнал "Известия Дальневосточного федерального университета Экономика и управление" - 16+.
Свидетельство о регистрации средства массовой информации ПИ № ФС77-57575
Издатель - ФГАОУ ВО "Дальневосточный федеральный университет".
При перепечатке ссылка на Сайт Журнала обязательна.
Коммерческое использование размещенных материалов запрещено.
E-mail: sem-journal@dvfu.ru